Kontaktannonser och dejting

2006-05-12

Lyckas med dejting på nätet.

För att lyckas med dejting på nätet gäller det att fånga andras uppmärksamhet.

Jag var inne på det i mitt förra inlägg.
Ett sätt att fånga andras uppmärksamhet är att vara aktiv. Småprata med alla möjliga, inte för att du kanske är 100% intresserad av just den du pratar med men det visar att du är aktiv och verbal. Krydda med lite humor och ta inte det hela på så blodigt allvar så har du goda chanser till att utveckla fler kontakter.

För några år sedan när jag jobbade natt så brukade jag kika in på en chat vid 4-5 tiden på morgonen bara för att hålla mig vaken. Till en början så kändes det som det knappt fanns någon att prata med. Och visst var utbudet ganska klent kl 4 på morgonen. Men efter en tid så började man känna fler och fler bara för att man pratade i största allmänhet. Efter några veckor hade vi något som vi kallade för frukostklubben på chatten. Vår klubb var ett gäng skiftarbetande personer som höll sällskap på småtimmarna. Så småningom så lärde ja känna en tjej på chatten som jag tyckte var extra trevlig och det ena ledde till det andra och så småningom så dejta vi.

Att träffas på nätet beskrivs många gånger som ett extremt effektivt sätt att träffa kärleken. Jag skulle vilja påstå att det inte alls är så effektivt men det har sina fördelar. På nätet kan du visa dina inre kvalitéer före dom yttre. Att träffas på Internet är också relativt anonymt så om du är blyg så behöver detta inte sätta käppar i hjulen för din dejting.

Men det tar tid! Inte alltid men ofta.

En liten sak till. Av någon konstig anledning så blir det lättare och lättare att få kontakt ju mer man håller på. Men sen om man har varit borta ett tag så känns det som man är på ruta ett igen. Så tålamod är A och O när det gäller nätdejting.

1 Comments:

  • Men jag tycker att man när man diskuterar nätdejting inte ska glömma personkemin. För oavsett vad alla säger så är det faktiskt det viktigaste. Och kemin är något man inte finner så lätt bara för att man snackar på nätet, den bara finns. Så mitt råd är att träffa personen i fråga snabbt så du känner personens lukt och om det ens finns kemi. Innan du sitter timmar och skriver smäktande mail.

    By Anonymous Anonym, at 10 januari, 2007 16:14  

Skicka en kommentar

<< Home