Kontaktannonser och dejting

2006-05-11

Förstör din bögnoja din dejting?

Förstör din homofobi din dejting?

Av någon märklig anledning är det inte okej för killar att parata med varandra på en chat eller på en dejtsajt. Försöker en kille prata med en annan kille får man direkt eller indirekt frågan. Är du bög?
Som vi alla vet så råder det oftast överskott på killar på chattar och dejtingsajter. Det här gör att dom flesta sitter tysta i sitt "hörn". Många tröttnar ganska snart och drar vidare eller blir patetiskt otrevliga och störande i sin jakt att få uppmärksamhet.
Så snart en tjej dyker upp så är alla på och försöker fånga uppmärksamheten. Med resultatet att tjejen känner sig som ett rovdjursbyte och ganska snart drar vidare för att hon inte orkar med alla meddelanden.

Visst...nu generaliserar jag men det här förkommer hela tiden.

Så vad skulle vi killar ha att vinna på att prata med varandra.
För det första så skulle vi slippa sitta och uggla ensamma i ett hörn. Har man något intressant att prata om så tröttnar man inte så fort och då hinner man se de tjejer som tittar förbi.
För det andra så visar du att du kan prata normalt och är en trevlig kille som har en verbal förmåga, det upskattas mer än du tror.

Jag har själv noterat att dom gånger jag försökt att prata med både killar och tjejer så har jag i större utsträckning blivit kontaktad av tejejer än dom gånger jag bara pratat med eller försökt få prata med bara tjejer.

Mitt råd är som ni säkert förstått, släpp bögnojan! Var aktiv på chatten eller dejtsajten och visa vilken trevlig och socialt begåvad snubbe du är. Krydda gärna din vistelse på chatten med lite humor så ska du se att du snart blir insläppt i diskussionen.