Kontaktannonser och dejting

2006-04-19

Världens största mötesplats

Under en promenad i solskenet idag funderade jag som vanligt på dejting och kärlek. Vart träffar människor sin kärlek? Vi på DateGate har ju inriktat oss på huvudsakligen på nätdejting då det ligger i tiden. Dejting på nätet är ju som bekant hetare än någonsin. Ibland känns det som precis alla dejtar på nätet. Men ska sanningen fram så träffar nog dom flesta sin kärlek i det ”verkliga livet”. På arbetet, i affären, bland vänner och så vidare.

Men vart finns den största mötesplatsen? Jag tror att jag har svaret och det är inte krogen! Den största mötesplatsen som jag kan komma på är en plats som besöks av oss redan när vi är små barn. Här träffar vi nya kompisar och ganska ofta så blir man riktigt kär här. Inte för att man riktigt förstår det som barn men i alla fall.
När vi sen växer upp så fortsätter många att besöka denna plats. Vissa kommer gång på gång, flera gånger i veckan. Även som pensionärer besöker vi denna plats just för att få sällskap.

Någon som är nyfiken vilken plats som är den största mötesplatsen?
Okej okej… Jag tror att det är sandlådan! Som barn besöker vi sandlådan med hink och spade. När vi blir lite äldre börjar många spela golf och då hamnar många, väldigt många i sandlådan. Som pensionär vill man inte sitta ensam hemma så man besöker boulebanan. Alla ställen är olika typer av sandlådor.

Om vi nu utgår från att sandlådan är den största mötesplatsen. Vad kan vi då lära oss av detta? Egentligen tror jag inte att sandlådan i sig är den avgörande faktorn utan just det faktum att man gör saker med andra människor i ett avslappnat sammanhang. Man går ju inte ut på golfbanan för att träffa någon, förutom bollen kanske. Det börjar ofta med lite småprat. Efter ett tag så kanske man ser att man har gemensamma intressen och har man tur så leder det ena till det andra.