Kontaktannonser och dejting

2006-03-27

Kärlek vid första ögonkastet

Kärlek vid första ögonkastet är ett kärt uttryck men finns den?
Och kanske ännu viktigare, vad betyder detta för mig som nätdejtare?

Det första vi bedömmer när vi tittar på någon är vilket kön personen i fråga har. Detta sker tydligen i vårt undermedvetna och tar bara några tiondels sekunder. Kanske är det därför vi blir lite störda på ett eller annat sätt när vi ser någon med ett androgynt(könlöst) utseende...
Men iaf..

Därefter ägnar vi ett par sekunder åt att bedömma om personen ser trevlig ut, om personen attraherar.

Jag skulle vilja påstå att de flesta nätdejtare går på utseendet i första hand. Om någon ser trevlig ut fortsätter vi med att läsa personens profil eller kontaktannons. Om inte så är risken stor att vi går vidare och därmed kanske missat chansen till kärlek.

Så mitt råd till er där ute är att ta lite tid på er när ni surfar runt bland kontaktannonserna på er dejtsajt. Personen kanske inte är en 10 poängare men kanske 6, 7 eller tom. 8.
Personligen lever jag hellre med en 6 poängare med lite innanför pannbenet än en 10 poängare med vakum i skallen.

Ett annat tips är att lägga upp en bild på sig. Det kontaktannonser som har bild brukar få ca 10-15% fler svar.
Men nu kanske det är någon som säger...men jag ser så förjävävlig ut på bild. Ja kanske är det så men jag vågar nog lova att det finns dom därute som inte håller med dig. Prova lite olika foton om du är osäker.